måndag 8 oktober 2007

Det var en helg

Så kan den sammanfattas.

Lördagen inleddes med sovmorgon efterföljt av, verkade det som, ständig stress. Stressigt shoppande i stadens butiker, stressigt bussåkande till Högsbo. Väl där stressades det inte så mycket, men beachvolley medför en minivariant av Copacabana i lägenheten. Skoj var det dock. Direkt efter sandkalaset bar det iväg till Johanneberg för en inflyttningsfest hos ett par bekanta. En inflyttningsfest, för moi, innebär ett tjugotal människor, lite sprit och lite gött. Med mig inräknad, och i sanningens namn, varför jag ska inte vara inräknad?, var vi 64 stycken. Det var varmt, det var trångt. Men när vi väl insett det omöjliga i att gå runt och hälsa på alla och i stället satte ner våra arslen på hallgolvet och drack Miller Lite (som Yes, fast inte lika gott) så var vi rätt så nöjda. En hård dag tvingade oss dock hem redan vid halv ett-snåret.

Söndagen inleddes med brunch på SoHo, next to prestigefulla Gamle Port tillsammans med ett gäng från lördagskvällen. En mild baksmälla förstärktes av ett alldeles för stort intag av bacon och äggröra, pannkakor med grädde och sylt och annat gött. För att verkligen ge magen en rejäl omgång blev det Liseberg efter detta. Undertecknad nöjde sig dock med Balder, Virvelvinden och Lisebergsbanan. Därefter hem för att ta det lugnt.

Haha. Det kunde man tro. Men nej. Väl hemma var det dags att städa. Jag ägnade ungefär en halvlek i fotboll åt att städa duschväggen och rensa avloppet. Kan man inte sälja människorhår till perukmakare? Min kära fortsatte i städsvängen när jag gick in i köket för att laga söndagsmiddag. (Jag tvättade händerna.) Det blev potatisgratäng och fläskfilé och svampsås. Det var gott. Lägg till två timmars Derailed (smått förutsägbar men Aniston är ju bildskön) och sömnen var på ingång.

I kväll ser det tyvärr inte ut att bli någon poker. Inte denna veckan heller. Jag ska i stället gå på föreläsning med bland andra Hans Blixt och William Clinton, aka Bill. Det ska bli intressant. Först ska jag dock sätta ett tiotal rubriker och åka ut till våra nordöstra förorter. Men det är en helt annan historia.

(Jag bloggar inte, jag skriver dagböcker.)

2 kommentarer:

Johanna sa...

kom igen nu och blogga opp nåt.

Johanna sa...

BJÖÖÖÖÖRRRNN