tisdag 2 oktober 2007

Blogga necesse est?

Alla som kan hantera ett tangentbord och tror sig ha något andra vill ta del av har en blogg. Egentligen är en blogg inget nytt. Någon (åh, vad jag önskar att det var jag!) kom på idén att "ahvafan, vi slänger ihop någon slags motor där pöbeln kan göra någotsånär snygga dagböcker". För er information, som det heter, kan nämnas att undertecknad skrev sin första internetdagbok redan 1999, då under pseudonymen mammaslillasnorunge. Men pressen blev för hård. Som 16-åring var jag inte redo för den anstormning som uppstod.

Nu är jag det.

Jag har funderat på om jag ska skriva (läs: försöka skriva) på något slags tema. Martin, Bon Jovi eller fula klasskamrater. Men jag tror inte det. Däremot kommer jag nog ägna en hel del tid åt att klaga.

Slutligen. Har du, precis som många andra, undrat hur många apor det skulle behövas för att kopiera ett verk av Shakespeare? Det finns en PDF som berättar hur många. Den hittar du här (31.8 ynka kB). "Pappret" som PDF:en är gjord av är 1.8 meter brett och 2.5 meter högt och typsnittet är Times New Roman 11.96 punkter. Med storlek 12 så räckte inte pappret till, så att säga.

Inga kommentarer: